6 Temmuz 2015 Pazartesi

EVDE HAMBURGER YAPIMI

Herkese merhaba,
Biliyorum daha tarifin adını görür görmez gözleriniz fal taşı gibi açıldı. Aynı şekilde ben de konu hamburger olduğunda oldukça iştahlı bir insana dönüşüyorum (gerçi her zaman iştahlı bir insanım ama) Hamburger hem çocukların hem de yetişkinlerin çok sevdiği, dışarı çıkıldığında ya da bir alışveriş merkezine gidildiğinde birçok insanın ilk tercihi olan bir yiyecek. Ancak hepinizin bildiği gibi Fast Food zincirlerinde üretilen hamburgerler pek de sağlıklı değil çünkü içerilerinde katkı maddeleri ve koruyucular bulunuyor. Aynı zamanda dondurulmuş gıda oldukları için ve sürekli aynı istasyonlarda pişirildikleri için büyük oranda sularını ve lezzetlerini kaybediyorlar, sonuç olarak eti kupkuru hatta bazen yanmış hamburgerler yiyoruz. Hamburgerin makbul olanı, köftesi sulu olanıdır. Aslında bir düşünürseniz, hamburgerlerin içine konulan onca soğan, peynir, sos gibi çeşniler olmasa hamburgerler oldukça tatsız olur. Ben de istiyorum ki okuyucularım süper lezzetli hamburgerler yesinler, bu mutluluğu onlar da yaşasın. Ve bu sebeple size oldukça lezzetli bir hamburger tarifi vereceğim ve hamburger yapmanın püf noktalarından bahsedeceğim. Bu şekilde evinizde oldukça sulu ve lezzetli hamburgerler pişirebileceksiniz. Bu tarifimle ortalama 4 kişilik hamburger elde edeceksiniz.

Bu hamburgerimde küçük boyutta ekmekler kullanmıştım.
Çiğ soğan yerine de karamelize soğan eklemiştim.
Tabi ki de 1 tane hamburgerle yetinecek değildim, 2 tane yedim :)
Malzemeler

4 adet hamburger ekmeği
600 gr orta yağlı dana kıyma
1 adet soğan
1 adet domates
3-4 adet kornişon turşu
2-3 yaprak göbek marul ya da kıvırcık
4 dilim cheddar/kaşar/dil peyniri
Ketçap-mayonez-hardal
Tuz-karabiber

Köftelerin Yapılışı:

Hamburger köftesi yaparken evde yaptığımız köfte gibi içerisine soğan, ekmek kırıntısı, baharat, yumurta vs. koymuyoruz. Hamburger köftemizi sadece kıymadan yapıyoruz, avucumuzun içinde ekmeklerin genişliğinden biraz daha geniş olacak şekilde üstten ve yanlardan bastırarak köfte şekli veriyoruz. Köftelerin ortasına yanlarına göre daha fazla bastırabilirsiniz çünkü köfte piştiğinde toparlanacak ve küçülecektir. Pişirmeden önce köftelerin soğuk olması gerekiyor. Köfteleri pişireceğimiz tavayı yüksek ateşteki ocağımıza alıp ısınmasını bekliyoruz. Bu sırada köftelerin her iki tarafına da bol miktarda taze çekilmiş karabiber ve deniz tuzu döküp elimizle hafifçe sıvıyoruz. Tavamıza az miktarda sıvıyağ döküyoruz ve köfteleri pişirmeye başlıyoruz. Tava sıcak olduğu için ve köftenin dışı tuzla kaplı olduğu için köfteler hemen kabuk oluşturacaktır. Bu kabuk etin suyunu salmasını engelleyecektir ve etin suyu ısının etkisiyle köftenin içinde kaynayacaktır. Bu şekilde sulu ve lezzetli köfteler elde edeceğiz. İyice pişip kızardığını gördüğümüzde köfteleri ters çevireceğiz ve pişen kısımların üzerine birer dilim peynir ekleyeceğiz. Diğer tarafı da kızardığında köftelerimiz hamburgeri inşa etmek için hazır olacaklar :)

Sıra geldi hamburgeri yapmaya. Dilerseniz hamburger ekmeklerinin de iç kısmına hafifçe zeytinyağı sürerek onları da bir tavada kızartabilirsiniz. Alt ekmeğimizin üzerine dilediğiniz miktarda ketçap-mayonez-hardal sürebilirsiniz. Onun üzerine marulu yaprak halinde ya da ince şeritler halinde ekleyin. Üzerine dilerseniz domates dilimini ve sonra da köfteyi koyun. Köftenin üzerine de ince kestiğiniz turşudan ve de halka kestiğiniz soğandan ekleyin. Son olarak üst ekmeğimizin de içine ketçap-mayonez-hardal sürün ve hamburgerinizi kapatın. İşte hazır, afiyetle yiyin hatta gömülün :)


Biliyorum şu an ağzınızın suyu akıyor :) Daha fazla akmasına izin vermeyin, hemen mutfağa girin ve pişirmeye başlayın! Ben bu hamburgerimde Uno'nun Jumbo Hamburger Ekmeğini kullanmıştım. Oldukça büyük ve doyurucu bir hamburger oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder