12 Temmuz 2015 Pazar

LEVREKLİ SPAGHETTI

Hepinize merhabalar,
Şimdi siz başlığı okuyunca "Simten bu ne ya, balıklı makarna mı olur?" diyeceksiniz ama demeyin çünkü içimdeki İtalyan ruhu biliyor ki balıklı makarna öyle de bir güzel olur ki parmaklarınızı bile yersiniz. Zaten İtalya ve özellikle Sicilya mutfağına baktığınızda sebzeli ve balıklı makarna çeşitlerini sıkça görürsünüz. Ben de bu tariflerden esinlenerek bu Levrekli Spaghetti tarifimi geliştirdim ve sonuç oldukça lezizdi. Şimdi size bu tarifin kısa hikayesini anlatacağım..
Kız kardeşim İpekten ile canımızın balık çektiği bir gün pazara gidip levrek aldık, en başta fırında levrek pişirip yanına da aldığım nane, fesleğen, maydanoz, dereotu ve diğer yeşilliklerden bir salata hazırlayacaktım ancak içimdeki İtalyan yine beni dürttü ve kendimi makarna yaparken buldum. Olmaz olmaz demeyin, deneyin ve görün çünkü bu yemek çok ama çok LEZ-ZET-Lİ !!!

Malzemeler

1/2 paket spaghetti
1 adet levrek (250-300 gr)
1 adet kabak
3 diş sarımsak
2-3 adet arpacık soğan
1 adet kırmızı chilli biberi/herhangi bir acı biber
6-8 adet çeri domates
1 yemek kaşığı kapari (isteğe bağlı)
1 yemek kaşığı Worcestershire sosu (isteğe bağlı)
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Bir ufak kase ince eski kaşar rendesi
Bir kase ince kıyılmış nane, dereotu, maydanoz, fesleğen
Tuz-karabiber

Levreğin Hazırlanışı:

Ben levreğin iki tarafını da bolca tuz ve karabiberle lezzetlendirip az zeytinyağı döktüğüm ızgara tavamda iki tarafı da güzelce kızarana dek pişirdim. Levrek pişip soğuduktan sonra kılçıklarını ve derisini temizleyip balığı bir kenara aldım.

Yemeğin Hazırlanışı:

Öncelikle bol tuz attığımız kaynayan suya makarnayı ekleyip, hafifçe karıştırıp pişmesini bekliyoruz. Başka bir tencereye zeytinyağını ekleyip ince kıydığımız sarımsakları, soğanı, chilli biberini hafifçe kavuruyoruz. Tavla zarı şeklinde doğradığımız kabakları ve kaparileri ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Kabaklar biraz yumuşadıktan sonra ikiye kestiğimiz domatesleri de ekleyip tuz ve karabiber ile lezzetlendiriyoruz. Bu işlemleri yaparken yemeği yüksek ateşte pişiriyoruz, sebzelerin sulanmasına izin vermiyoruz. Worcestershire sosunu da ekleyip çektiriyoruz ve pişen makarnayı sebzelerin üzerine aktarıyoruz. Her makarna tarifinde olduğu gibi bunda da makarnanın suyundan 1/2 çay bardağı ayırmayı ihmal etmiyoruz ve makarnayla birlikte suyunu da ekliyoruz. Bu işlemi yaptığımızda makarna suyu diğer sebzelerin lezzetine karışıyor ve bu su makarna tarafından emildiğinde makarnaya da lezzet katıyor. Son olarak irili ufaklı parçalara ayırdığımız balık etlerini ve kıydığımız yeşilliklerin yarısını makarnaya ilave edip 1-2 kez karıştırıyoruz. Vee yemeğimiz servise hazır :)

Ben yemeği servis ederken üzerine kıydığım yeşilliklerden biraz daha serptim.
Ve rendelenmiş eski kaşarı eklemeyi de ihmal etmedim :)
Gerçekten çok ferah, leziz ve hafif bir makarna oluyor.
Farklı lezzetler arıyorsanız denemenizi öneririm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder