7 Temmuz 2015 Salı

KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI

Merhabalar herkese,
Malum şu an yaz mevsimindeyiz, hava sıcak, insan akşam oldu mu evde durmak istemiyor. Bu sebeple ben de dün bir değişiklik yaptım, malzemelerimi topladım ve yemeğimi sahil kenarındaki piknik alanında pişirmek için yola koyuldum. Sahil her zaman olduğu gibi tıklım tıklımdı, tüm piknik masaları kapılmıştı ve insanlar mangal yakmak için hunharca çalışıyorlardı. Mangal yakmadığımız halde üzerime sinen is kokusundan hiç de hoşnut değildim ancak bu mangal çilesi bana ilham verdi ve ben de mangal etinin yanına çok yakışacak bir salata tarifi vermeye karar verdim. Aslında bu bir salatadan çok bir meze. Hali hazır mangal yakmışken de pişirmesi ve hazırlaması çok kolay. Ayrıca közlenmiş patlıcan da dünyanın en lezzetli yemeklerinden biri bence, Elbette bu tarifi uygulamak için mangal yakmak zorunda değilsiniz, ben evde fırınımın ızgarasını 250C' derecede çalıştırıp öyle közledim. Vakit kaybetmeden malzemelerle başlıyoruz...

Malzemeler

3 adet bostan patlıcanı/5 adet kemer patlıcan
3 adet kırmızı kapya biberi
6 adet yeşil biber
3 adet domates
3-4 diş sarımsak
Bir tutam maydanoz
1 çay bardağı zeytinyağı
3 yemek kaşığı sirke
Tuz-karabiber

Salatanın Yapılışı:

Öncelikle patlıcanları, biberleri, domatesleri üzerlerinde bir çatal yardımıyla küçük delikler açtıktan sonra bir tepsiye dizip fırına atıyoruz ya da direkt mangal üzerinde közlemeye başlıyoruz. Közlenen sebzelerin kabuklarını soyup bir bıçakla ince ince doğruyoruz ve bir salata kasesine alıyoruz. Üzerine dövdüğümüz sarımsakları, incecik kıydığımız maydanozu, zeytinyağını, sirkeyi ve son olarak tuzu ve karabiberi ekleyip hepsini iyice harmanlıyoruz. Ve işte oldukça leziz ve pratik salatamız hazır :)

Dilerseniz salatanın üzerini benim gibi birkaç maydanoz yaprağıyla süsleyebilirsiniz.
Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder