5 Temmuz 2015 Pazar

SÜPER LEZZETLİ TAVUKSUYU

Herkese tekrar merhaba,
Hali hazır risotto tarifi vermişken elimi çabuk tutup et/tavuk suyu yapımı tarifini vereyim de bu güzel lezzetlerden mahrum kalmayın istedim, hemen tarife geçiyorum ve malzemelerle başlıyorum.

Malzemeler

3-4 parça kemikli tavuk eti (kalça-but)
1 adet orta boy soğan
3-4 diş sarımsak
1 adet kereviz
2 adet havuç
2 dal taze biberiye
1 adet defne yaprağı
7-8 adet tane karabiber
1 adet kuru kırmızı sivri biber
2 litre su
Bir tutam tuz

Kerevizi ve havucu kabaca doğrayıp diğer malzemeler ile birlikte tencereye alıyoruz. Malzemelerin üzerine eklediğimiz suyun sıcak ya da kaynar su olmamasına dikkat edin, et suyu hazırlarken daima soğuk su kullanın. Ben düdüklü tencere kullandım ve yemek kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 45 dk boyunca pişti. Mudurnu marka tavuk kullanmıştım, daha doğal ortamda yetiştiği için kasap tavsiye etmişti. Sanırım tavuktan ötürü tavuk suyunun rengi oldukça sarıydı ama çok güzel kokuyordu. Bir süzgeç yardımıyla tavuk suyunu süzdükten sonra istediğiniz şekilde pilav, çorba ve diğer yemekleriniz için kullanabilirsiniz.


Burada da tavuk suyunun tenceredeki pişmiş halini görüyorsunuz. Yukarıda da belirttiğim gibi oldukça sarı renkliydi, belki havuçtan belki de tavuktan kaynaklanıyordu.

Siz de bu tarifimi kesinlikle deneyin ve risotto tarifime de göz atıp bu tavuk suyunu risotto yapımında kullanın, vazgeçemeyeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder