6 Temmuz 2015 Pazartesi

SEBZELİ VE TAVUKLU QUESADILLA

Herkese merhaba,
Gördüğünüz gibi hızımı alamadım ve art arda tarifler eklemeye devam ediyorum. Daha önceki bir yazımda İtalyan yemeklerine tutkun olduğumu söylemiştim. İtalyan yemeklerine duyduğumki kadar olmasa da Meksika yemeklerine de büyük ilgi duyuyorum. Bu tarifimde size "Quesadilla" yapımını anlatacağım, oldukça pratik ve çok lezzetli bir yemek. Ben ilk olarak 2012 yılında Amerika, Florida'ya gittiğimde yemiştim ve çok beğenmiştim. Türkçe okunuşu "kesadiya" gibi bir şey oluyor :D Quesadilla yanında Guacamole, Salsa ve Ekşi Krema ile servis ediliyor ve bu soslarla birlikte yendiğinde çok daha leziz oluyor. Oldukça basit bir yapılışı var o yüzden sık sık evde de yapıyorum. Yapılışında "tortilla" ekmeği kullanılıyor. Tortilla daire şeklinde, bizim lavaşı andıran Meksikalılara ait bir ekmek türü. Marketlerde 10'lu paketler halinde bulabilirsiniz. Haydi hep birlikte kolları sıvayalım ve malzemelerle başlayalım.

Malzemeler

2 adet tavuk göğsü
1 adet kırmızı kapya biberi
2 adet sivri biber
1 adet soğan
2-3 diş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı soya sosu
2 kase kaşar peyniri rendesi (herhangi bir eriyen peynir de kullanabilirsiniz; dil ya da cheddar peyniri gibi)
4 adet tortilla ekmeği
Tuz-karabiber-kırmızı acı tozbiber-kimyon

İç Harcın Yapılışı:

Soğanı önce ikiye bölüyoruz daha sonra ince ince piyazlık doğruyoruz. Sarımsakları da ince ince kıyıyoruz. Biberleri ve tavuk etini de jülyen (kısa ve ince şeritler halinde) doğruyoruz. Önce soğanı ve sarımsakları, sonra biberleri ve daha sonra tavukları aynı tencerede kavuruyoruz. Malzemeler piştikten sonra isteğe göre soya sosunu ekliyoruz. Eğer soya sosunuz yoksa bu adımı atlayıp direkt baharatları da ekleyebilirsiniz. Soya sosu kullanırsanız koyduğunuz tuz miktarını biraz kısın çünkü soya sosu oldukça tuzlu bir sostur.

İç harcımız hazır olduğuna göre sıra geldi yemeğimizi inşa etmeye. Tortilla ekmeklerimizin yarısını kaplayacak şekilde kaşar peynirinden bir tutam serpiyoruz, üzerine tavuklu harcımızdan koyuyoruz, daha sonra tavuklu harcın üzerine de bir tutam peynir serpiyoruz ve ekmeğin diğer yarısını üzerine kapatıyoruz. Hazırladığımız Quesadilla'ları ızgara tavasında tortilla ekmekleri renk alıncaya ve kaşar peyniri eriyinceye dek arkalı önlü kızartıyoruz. Son olarak pişen Quesadilla'ları 4 eşit parçaya bölüp yanında dilediğimiz bir sos ile servis ediyoruz.


İşte bu da benim Quesadilla'mın son hali. Valla yerken parmaklarımızı bile yiyecektik, o derece lezizdi. Ben yanında Salsa Sosla ve Ekşi Krema ile servis ettim. Bu soslarla birlikte yediğinizde lezzetin doruklarına çıkarsınız, benden söylemesi :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder