13 Temmuz 2015 Pazartesi

KABAKLI CARBONARA

Merhaba kıymetli okuyucularım,
Gördüğünüz gibi tariflerime İtalyan lezzetleriyle devam ediyorum.
Bu tarifi yapmamda bana ilham veren halis muhlis Carbonara'yı Roma'da İspanyol Merdivenleri'nin karşısındaki Cucina & Vista'da yemiştim.
Carbonara, sosunda bol miktarda yumurta sarısı kullanıldığı için oldukça ağır bir makarna çeşidi. Ben biraz daha hafif ve sebzeli bir versiyonunu anlatacağım, biraz daha Türk damak zevkine uygun hale uyarlanmış bir tarif olacak. Tarifi anlatmaya hemen başlıyorum :)

Carbonara genelde spaghetti ile yapılır ancak
kabaklarla uyum sağlaması için Castellane kullandım.

Malzemeler

1/2 paket makarna
1/2 paket krema
2 adet yumurta sarısı
1 ufak kase ince eski kaşar rendesi
1 adet kabak
2 diş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz-karabiber

Yemeğin Hazırlanışı:

Her zaman yaptığımız gibi makarnayı bolca tuz attığımız kaynayan suda pişirmeye başlıyoruz. Makarna pişirirken aldığınız paketin üzerinde yazan dakika kadar pişirmenizi tavsiye ederim.
Bu sırada bir tencereye zeytinyağını ekliyoruz ve yağ ısındığında ince kıydığımız sarımsakları hafifçe çeviriyoruz. Bir mandolin, rende ya da bıçak yardımıyla çok ince halkalar halinde kestiğimiz kabakları da ekleyip pişirmeye başlıyoruz. Hafifçe tuz ve karabiber ile tatlandırıyoruz. Kabaklar pişerken biz de bir kaseye kremayı, yumurta sarılarını, 2 yemek kaşığı eski kaşar rendesini ekleyip tuz ve karabiber ile tatlandırıp güzelce çırpıyoruz. Pişen makarnayı güzelce kızaran kabakların üzerine alıp karıştırıyoruz. Bir parça makarna suyundan eklemeyi ihmal etmiyoruz. Makarna suyunu iyice çektikten sonra ocağın altını en kısığa getirip hazırladığımız yumurtalı krema karışımını makarnanın üzerine ekleyip hızlıca karıştırıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta yumurtaları pişirmemek, bu yüzden ocağın altı kapalı ya da çok kısık olmalı. Birkaç kez karıştırdıktan sonra peynir de eriyecek ve makarnayı bağlayacaktır. Kabaklı Carbonara servise hazır!

Ben makarnayı servis ederken üzerine de bolca eski kaşar serptim. 
Dilerseniz, dana salam dilimlerini ince şeritler halinde kesip,
yağda kızartıp makarnanın üzerine ekleyebilirsiniz.
Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder